Kauno rajono savivaldybės viešoji biblioteka parengė projektą „Draugaukime ir kurkime kartu“ viešosios bibliotekos ir jos dešimties padalinių (Raudondvario, Batniavos, Vilkijos, Ringaudų, Zapyškio, Ežerėlio, Domeikavos, Vandžiogalos, Karmėlavos, Piliuonos bibliotekų) vaikams.
Šį projektą, neformaliojo vaikų švietimo veikloms vykdyti, finansavo Kauno rajono savivaldybė. Nors rengiant projektą buvo suplanuoti fiziniai susitikimai ir įvairios veiklos, pandemijai įsisiūbavus šalyje, teko atsižvelgti į galiojančius saugumo reikalavimus ir planuotas veiklas perkelti į nuotolinę erdvę. Tai buvo nauja patirtis, leidusi į neformalųjį švietimą pasižiūrėti kūrybiškai. Rašant projektą iš anksto buvome numatę alternatyvias edukacijas, kurias vesime nuotolinėje erdvėje. Vaikams nuotoliniai mokymai jau ne naujiena, bet laisvalaikio praleidimas turiningai prie kompiuterio kai kuriems buvo naujas dalykas.
Programos dalyviai išbandė 4 edukacijas: „Išmok kurti interaktyvų žaidimą“, „Pelėda iš žurnalo lapų“, „3D modeliavimas su programa „Tinkercad“ ir „Kuriame grožį iš senų knygos lapų“. Dvi iš šių edukacijų buvo orientuotos į darnų vartojimą, antrinį medžiagų panaudojimą. Vaikai sužinojo kaip iš jau nebereikalingų daiktų pagaminti kažką naujo ir įdomaus. Buvo svarbu išsiaiškinti kas yra antrinė žaliava, o kas yra šiukšlė. Nenaudojamų daiktų galima rasti beveik kiekvieno žmogaus namuose. Mūsų bibliotekos edukatorė Kristina Meilutė davė puikių pavyzdžių kaip galima daiktus prikelti naujam gyvenimui. Nuotolinių užsiėmimų metu buvo sudarytos sąlygos vaikų saviraiškai, įvairiapusiam kultūriniam meniniam ugdymui.
Trimačių objektų modeliavimo užsiėmimo metu, kurį vedė bibliotekos edukatorė Vaiva Steponaitienė, vaikai susipažino su nemokama „Tinkercad“ programa, kurios pagalba gali mokytis kurti trimačius daiktus ir juos atspausdinti su 3D spausdintuvu. Edukacijos metu vaikai mokėsi iš pateiktų figūrų, naudojantis įvairiais įrankiais, formuoti trimačius namelius, medžius ir kitus objektus, sujungti skirtingas formas į vieną. Savo kūrybinius projektus moksleiviai gali tęsti visą gruodžio mėnesį atskiruose virtualiuose susitikimuose. Šio užsiėmimo metu buvo lavinamas erdvinis mąstymas, teorinės žinios apie erdvines figūras pritaikomos praktiškai, suteikiama galimybė eksperimentuoti.
Edukacijos „Išmok kurti interaktyvų žaidimą“ metu moksleiviai susipažino su vaikams pritaikyta programavimo kalba „Scratch“ ir sekdami vaizdo įraše pateikta instrukcija išmoko susikurti žaidimo veikėją bei jį valdyti žaidimo erdvėje. Viešoji biblioteka yra sukūrusi ir daugiau virtualių edukacijų šia tema bei jomis pasidalinusi „Youtube“ kanale, todėl vaikai savarankiškai galėjo tęsti mokymąsi šia programavimo kalba.
Pagal sudarytą programą vaikai dalyvavo užsiėmimuose ne tik per „Zoom“ platformą, taip pat jiems buvo siunčiamos ir trumpos papildomos užduotys, kurias atlikę jie dalinosi su bibliotekų darbuotojais. Nuotolinės edukacijos buvo patalpintos ir į bibliotekos „Youtube“ kanalą, kad visi vaikai, kurie negalėjo numatytu laiku prisijungti prie tiesioginių edukacijų, atliktų jas vėliau patogiu laiku. Neformaliojo vaikų švietimo veiklose dalyvavo 117 vaikų, o iš viso nuotolinėse edukacijose dalyvavo 468 lankytojai. Bendraujant su vaikais paaiškėjo, kad jiems patiko tokio pobūdžio užsiėmimai, bet jie vis dar laukia ir gyvo kontakto, kad galėtų ateiti į biblioteką ir pabendrauti gyvai tarpusavyje. Daugumai dalyvių programos metu vykę užsiėmimai buvo labai įdomūs ir naudingi. Bibliotekininkai taip pat labai laukia gyvų susitikimų su vaikais, kad būtų galima suplanuotas tęstines veiklas vykdyti ir toliau bibliotekose.
Tikimės, jog projekto metu atskleistas vaikų kūrybiškumas augs ir skleisis, o įgytos patirtys bei prisiminimai dar ilgai šildys visus projekto dalyvius. Bet visi norintys tęsti pradėtas veiklas gali sekti bibliotekos puslapį www.krsvbiblioteka.lt ir dalyvauti naujose nuotolinėse edukacijose.
Skaitytojų aptarnavimo skyriaus vedėja Jurgita Bartkevičiūtė