www.garliava.lt

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
Klaida
  • JFolder: :files: Kelias nėra aplankas. Kelias: /home/garliavalt/domains/garliava.lt/public_html/images/2015/KONFERENCIJA
Pranešimas
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2015/KONFERENCIJA

WP 20151126 002

Lapkričio 26 dieną Garliavos Jonučių gimnazijoje įvyko respublikinė mokytojų metodinė praktinė konferencija „Integralios asmenybės ugdymas“. Konferencijos tikslas - pasidalinti moksleivio, kaip integralios asmenybės, priimančios šiuolaikinės visuomenės iššūkius ir patiriančios asmeninę sėkmę, ugdymo patirtimi. Renginio iniciatoriai ir organizatoriai - Kauno r. Garliavos Jonučių gimnazija ir progimnazija, Kauno r. Švietimo centras, Kauno r. savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius ir Borutaičių draugija.

Konferencijoje, šalia įvairių mokyklų mokytojų praktikų ir Kauno rajono švietimo centro direktorės pavaduotojos Nijolės Jasinavičienės bei Kauno rajono kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vyriausiosios specialistės Dalios Brazienės, dalyvavo Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo skyriaus vedėja Laima Gudaitė ir šalyje vykdomos programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojas, programos "Samsung Mokykla ateičiai" lektorius Mindaugas Breiva. Po nuotaikingo moksleivių borutaičių sveikinimo ir Garliavos Jonučių gimnazijos direktoriaus Valentino Padriezo kreipimosi į konferencijos dalyvius tema „Borutos ir borutaičiai skatina smarkiai gyventi“ kalbėjo Zigrita Petraitienė, Garliavos Jonučių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja ekspertė, Borutaičių draugijos pirmininkė. Mokytoja priminė, kad visų amžiaus tarpsnių, visų dalykų pedagogų ugdymo tikslas yra bendras – ugdyti žmogų žmoguje, kitaip sakant, ugdyti integralią asmenybę. Juk nė kiek nepaseno daktarės Meilės Lukšienės žodžiai: „Mokyklai, visų pirma mokytojui, būtina įveikti susmulkintą, atsiribojantį savo dalyko supratimą, pasipildyti kultūros istorijos, dorovės, politinių žinių, plėsti mąstymo horizontą – tada tik galės mokytojas padėti mokiniui įeiti į platų mūsų tautos kultūros vieškelį ir rasti savo vietą”. Šalia formaliojo ugdymo, moksleiviui mokytis ir tobulėti, ugdyti(s) integralią asmenybę, Kazio Borutos žodžiais sakant, smarkiai gyventi, gali padėti ir neformalusis ugdymas – vaikų ir jaunimo įtraukimas į visuomeninių kultūrinių organizacijų veiklą. Per rašytojo, vertėjo Kazio Borutos asmeninio gyvenimo peripetijas, labai įvairius jo šeimos, giminės pasirinkimus bei praktinę kūrybinę borutaičių veiklą mokiniai gali geriau suvokti, kaip svarbu žmogui turėti tvirtą moralinį stuburą, neapsiriboti viena veiklos forma, lavinti įvairius savo gebėjimus.

Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo skyriaus vedėja Laima Gudaitė kalbėjo tema „Mokyklų įsivertinimas – nuo organizacijos link mokinio pažangos“. Lektorė įrodė, kad mokyklos rezultatai priklauso nuo ugdymo(si) ir mokinių patirčių, ugdymo aplinkos, lyderystės ir vadybos. L. Gudaitė supažindino su mokyklos kokybės tobulinimo ir vertinimo instrumentais ir akcentavo, kad integralioji asmenybė – tai asmenybės branda. Mindaugas Breiva, programos „Renkuosi mokyti!“ mokytojas, programos "Samsung Mokykla ateičiai" lektorius, kalbėjo tema "Naujausios technologijos pamokose - pagalba mokiniui ir mokytojui". Jis įrodinėjo, kad mokytojo savęs įsivertinimas ir savo veiklos tobulinimas, taikant IQES galimybes, įvairiausių naujų instrumentų panaudojimas pamokose yra didžiulis postūmis į ugdytinio pažangą. Iš kitos pusės, pranešėjas žaismingai pateikė, kaip kartais svarbu net nenaudoti jokių išmaniųjų technologijų, kad išsaugotume žmogiškąjį ryšį su vaikais. Panašią mintį iškėlė ir Garliavos Jonučių gimnazijos teatro mokytojas ekspertas Jonas Daraškevičius, kalbėjęs tema „Integruotas požiūris į mokinio vidinio potencialo atskleidimą ugdant teatru“.

Didelio susidomėjimo sulaukė antroji konferencijos dalis – darbas sekcijose. Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo įvairių dalykų pedagogai pasidalino savo patirtimi, kaip ugdyti integralią asmenybę. Jų veiklą moderavo Garliavos Jonučių progimnazijos pradinio ugdymo skyriaus vedėja Audra Galvanauskienė, Garliavos Jonučių progimnazijos lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Dovilė Manukian ir Garliavos Jonučių gimnazijos chemijos mokytoja metodininkė Elena Čiginskienė. Tikimės, kad išleistas elektroninis visų konferencijos pranešimų leidinys „Integralios asmenybės ugdymas“ bus pagalbinė priemonė kiekvienam pedagogui.

 

Zigrita Petraitienė,

Garliavos Jonučių gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja, Borutaičių draugijos pirmininkė

 

{gallery}2015/KONFERENCIJA{/gallery}